Problema UX in cosul eMag.ro


Se zice ca de fisc si moarte nu scapa nimeni. In lumea ecommerce-ului as spune ca de problemele legate de usability (fie user experience, fie user interface – UX / UI) nu sunt scutite nici macar magazinele mari, cu bugete de dezvoltare si echipa mare, in cazul de fata eMag.ro. Iar cu cat problemele sunt mai bine “plasate” , cu atat mai mult munca de identificare a lor va fi un adevarat “deliciu”.

Trec la subiect, scurt: exista o problema de UX in landing page-ul cosului de cumparaturi pe emag.ro care este destul de frustranta pentru cumparatori si care ar putea duce la cresterea ratei de abandon a cosului.Probabil celor de la emag fie nu le pasa fie la mijloc sunt alte considerente din moment ce o eroare asa de banala a putut trece neobservata.

Scenariu: se adauga produse in cos, ne logam ca si client nou, completam toate datele solicitate si, inainte de a trimite comanda, este posibil ca o pasarica sa imi sopteasca sa sterg unul dintre produsele din cos… ascultam de pasarica, scrolam pana la top-ul paginiii si stergem un produs. Si surprizaaaaa: pagina de cos face refresh si sterge toate datele completate anterior, de livrare si facturare 🙂

Ma intreb daca specialistii in UX de la emag au luat in calcul faptul ca romanul este un neam intelegator si obedient (ca sa nu zic “prost” sau “fraier”, conform ultimelor sondaje politice) si au mizat ca lumea va completa inca o data toate datele sau pur si simplu au mizat ca sunt oricum cei mai mari si ca lumea va cumpara oricum de la ei? Varianta a 3-a ar fi ca romanul care se da pe net poate pur si simplu sa aleaga un alt site concurent si sa migreze…

 

2 thoughts on “Problema UX in cosul eMag.ro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s